کد خبر: ۸۶۰۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
برگی از تاریخ؛

عکس| ستاره استقلال پرسپولیسی نشد

ایمان مبعلی یکی از هافبک های خلاق فوتبال ایران در دهه هشتاد بود که این روزها کمتر مثل او دیده می شود.
عکس| ستاره استقلال پرسپولیسی نشد
آفتاب‌‌نیوز :

ستاره خوزستانی فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم ملی ایران را در زمان هدایت افشین قطبی در جام ملت‌های آسیا دارد و در همان تورنمنت گل حیاتی و برد ایران به عراق زد،  خیلی بد شانس بود که دوران  فوتبالش با  هافبک‌های طراحی مثل محرم نویدکیا و مجتبی جباری و حتی محمد نوری تداخل داشت،  هر چند او به قدری موثر و خوب بود که با فولاد قهرمان ایران شود،  در تیم قهرمان  برانکو در بازی‌های آسیایی  پوسان حضور داشته باشد و دو دوره در استقلال در نقش هافبک وسط و در زمان حضور جباری بازی کند.

مبعلی که در قهرمانی جوانان آسیا در تهران و در تیم خوب آن روز‌های مهدی مناجاتی خودش را به فوتبال معرفی کرد،  سابقه بازی در امارات را هم دارد و این روز‌ها به عنوان مربی پایه در این کشور فعالیت می‌کند.  

این تیتر برای سال ۸۵ است، روز‌هایی که مبعلی ۲۴ سال سن داشت و دو تیم پرسپولیس و استقلال را  هواخواه خود می‌دید.  

مبلغ او در آن روز‌ها ۹۰۰ میلیون تومان  برای خرید از الشباب امارات برای پرسپولیس تخمین زده شده است. انتقالی که صورت نگرفت تا مهندس آن روز‌های فوتبال ایران پیراهن آبی را به تن کند.

باشگاه پرسپولیس در حالی رقم موردنظر را برای ایمان مبعلی هزینه نکرد و او را در سال‌های بعدی نیز به خدمت نگرفت که حداقل در فصول آینده ایمان مبعلی گزینه سهل الوصول باشگاه پرسپولیس بود که می‌توانست برای سال‌های طولانی تبدیل به یک ستاره در پرسپولیس شود و عدم استخدام او یک علامت سوال بزرگ و شاید یک ناکامی تاریخی برای پرسپولیس باشد.

ستاره استقلال پرسپولیسی نشد(عکس)

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین